Arrangera

Här kan ni se våra kommande evenemang!

På Ryds Herrgård har ni alla möjligheter att arrangera ert evenemang. Vi som jobbar står både för kunskap och service, och tillsammans med er ser vi till att er vision går i uppfyllelse!

Ryds Herrgård är möjligheternas hus, och vi har full service, vilket innebär att ni som arrangerar kan fokusera på det roliga. Vi brukar ha sittningar, pubar, husfester/nattklubb, spelningar, livestreams, quiz, spelkvällar samarbetspubar och föreningspubar – men låt inte dessa förslag begränsa er! Vi är flexibla och vill gärna se nya event se dagens ljus hos oss.

Nedan kan ni se vad som går att boka hos oss. I kalendern ser ni lediga datum för samarbetspub, nattklubb och sittning.

Vanliga dagar för pubar: Onsdag – Lördag
Vanliga dagar för nattklubbar: Fredag & Lördag
Vanliga dagar för sittning: Fredag & Lördag

Vill ni boka en dag utöver dessa dagar – skicka en bokningsförfrågan så ser vi vilka möjligheter vi har.

Vill ni boka inventarier – skicka en förfrågan direkt via bokningssidan så återkopplar vi om möjligheten att hyra.

Önskar ni boka ett annat typ av evenemang – skicka en bokningsförfrågan så ser vi vilka möjligheter vi har.

 

Manualer och bokningsvillkor

Vill du boka ett arrangemang hos oss? Läs alltid våra manualer innan du går vidare med din bokning. Vid övriga frågor – dc@hg.se.  Kolla även i våran kalender för datum som är öppna för bokning. Skulle ni önska ett datum som inte finns med i kalendern. Skicka en förfrågan så ser vi vad vi har för möjligheter. Läs våra manualer och se kalendern nedan:

Dagsansvariga

Dagsansvariga arbetar en dag i taget Onsdag till Lördag.
– Onsdag: klockan 16.00 – ca 00.00.
– Torsdag: klockan 16.00 – ca 23.00.
– Fredag: klockan 16.00 – ca 01.00.
– Lördag: klockan 16.00 – ca 01.00.

Se schemat i kalendern som finns under fliken ”kontakt” för att se vem som är ansvarig för vilken dag. Har ni någon specifik fråga som angår ert bokade arrangemang kan ni kontakta Dagsansvarig för den dagen. Övriga frågor kring huset och bokning tas med Driftgruppen, mail och kontakt hittar ni under ”Om oss – Kontakt” nedan.

Kontakt

Våra lokaler och inventarier

  • Stora salen (Går att dela till 2 salar)

    Antal gäster: för sittning 20 – 120 personer. Vid bröllop 80 personer.
    Teknik: projektor, ljudanläggning med mikrofoner.
    Övrigt: scen finns, salen kan delas av.

  • Biblioteket

    Vårt fina bibliotek med ett biljardbord

  • Entréplan

    Antal gäster: 350 (400 vid avtal) vid nattklubb

  • Mötesrum (2st)

    10 personer /
    12 personer

  • Inventarier

    Bänkset, Värmeskåp, Is

  • Pubdel

    Vår pubdel rymmer cirka 70st sittande gäster

Boka

Det är många som har evenemang hos oss, och för att öka chansen att få ert önskade datum så är det bra om ni skickar er bokningsförfrågan till oss i så god tid som möjligt. Kolla även i vår kalender ovan för att se vilka datum som går att boka.

Translate »